tiffanytebbens.reismee.nl

Roadtrip time!

Ben ik weer!

Eind juni heb ik de farm verlaten het was een moeilijk afscheid maar ik voelde mij zo vrij nadat ik wegreed.

Ik heb een nieuwe camera gekocht Canon G9x2 en ik ben er zo blij mee, ik maak prachtige foto's en hij is zo makkelijk om mee te nemen.

Ik ben voor 2 weken naar Eric zijn huis gegaan en heb hier 2 super weken gehad met mijn lieve familie.

14 juli was het zover onze grote reis ging beginnen!!

Ik ben vroeg in de morgen vertrokken van Romsey naar Geelong. Het was 1.5 uur rijden, ik heb hier Sarah en Lois opgehaald mijn 2 reisgenootjes

Sarah is 23 jaar en komt uit Canada, haar beste vriendin komt uit Nederland dus ze kan een heel klein beetje Nederlands, Sarah lijkt best wel veel op mijn beste vriendin Milou, kwa gedrag en soms kwa uiterlijk.

Lois is 20 jaar en komt uit Nederland, ik had Lois 2 weken voor ons vertrek al ontmoet en de klik was goed. Ik heb de meiden ontmoet door een oproep op Facebook omdat ik reisgenoten zocht.

Sarah had nog nooit de great ocean road gezien dus die zijn wij voor haar gaan rijden.

's-avonds hebben we bij een kennis van mij geslapen die ik kon van de farm.

15 juli zijn wij gaan rijden naar Adelaide, we sliepen in een oud, vies hostel helaas heb je ook wel eens pech momentjes ertussen zitten. We zijn 's-avonds gaan uiteten bij de sushi en daarna wezen stappen.

16 juli hebben wij Ginny opgehaald want zij ging ook mee met ons op de trip. Ik ken Ginny vanuit Moree waar ik mijn 2e maand heb gewerkt het was super om haar weer te zien en de klik met alle meiden was prima. Ginny is 22 jaar en komt uit Duitsland.

Eindelijk in Alice springs!! 1800 km verder in 2.5 dag, we hebben in het wild gekampeerd en we zijn naar Cooper pedy geweest.

In Alice springs hebben wij de omgeving verkend, zijn naar een wildlifepark geweest (was geen drol aan...) we zijn weg geweest met een Hot air balloon en ik heb mijn droom mogen waarmaken! Ik ben naar Kangaroo sunctuary geweest. EINDELIJK na 2 jaar hun volgen op Instagram mocht ik het nu van dichtbij zien en ik heb toen een baby Kangaroo mogen vasthouden!!.

Natuurlijk hebben we veel meer gedaan in Alice springs maar het is teveel om te schrijven, we zijn in totaal 3 dagen in Alice springs geweest.

King's canyon, na 4 uur lang op een offroad te hebben gereden de duurste benzine hebben gezien 2.34 dollar en dat was in een eng aboriginal dorpje, zijn wel super snel weggereden naar King's canyon helaas geen gratis slaap plaatsen, en helaas ook geen vast bedrag voor 1 tent en auto nee het was 20 dollar per persoon.. tegenvaller dus.

We hebben een heerlijke burger op van de bbq en de dag erna zijn wij 6 km gaan wandelen in kings canyon. De route was zwaar en naderhand ook saai, maar het was weer een gevulde dag..

Jaaaaa eindelijk bij ULURU iedereen moest bijna huilen van geluk en oh wat was het mooi!!

De meiden wilde uluru beklimmen, ik met mijn hoogtevrees ging maar een klein stukje mee, Uluru was 10% stijl en er waren geen kettingen in het begin dus het was moeilijk omhoog komen. Na een uur daar zitten te peinzen omdat ik graag wilde maar niet durfde haalde een man mij over om te gaan. En ja hoor voor ik het wist stond ik daar half op Uluru en wat was het uitzicht geweldig maar wat was ik moe, ik besloot niet verder te gaan ik was hier al trots genoeg. Onderweg naar beneden ik deed het achteruit ik kon niet naar beneden kijken, moedigde zoveel mensen mij aan en dat was super. Ik kwam de meiden onderweg tegen en die waren verbaasd dat ik daar stond maar zo trots op mij. Eenmaal beneden was ik zo gelukkig en trots een stukje van mijn grote angst overwonnen.

Ginny is dinsdag 25 juli gaan skydiven boven Uluru en wij mochten haar vanaf de grond volgen. We de afgelopen 5 dagen meer dan 45 km gelopen.

gister nacht zijn wij terug gekomen in de bewoonde wereld Port Augusta, onderweg naar onze camping plek vlakbij National park Flinders Range vond een kangaroo het nodig om zelfmoord te plegen, wij en de auto gelukkig niks, de kangaroo helaas dood.

We zijn nu weer onderweg voor de rest van onze trip! Dat komt in de volgende weken. (Ligt aan het telefoon bereik en de tijd die ik heb).

14 juli tot 26 juli - 5300 kilometer verder.

Ik hou van jullie! Dankjewel voor het lezen. En iedereen is altijd welkom om een berichtje te sturen ik kan alleen niet beloven wanneer ik reageer.

Reacties

Reacties

Mamma

Geweldige belevenissen.
Je verhaal leest heerlijk.est van je reis
Kan niet wachten op je vervolg.
Love you gr aan je reis genoten.
Have fun de reis.

Alfted

Hallo allemaal leuk dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden doe voorzichtig en geniet gr bonus ouwe dikke kus

Petra

Geweldig om zo een beetje mee te reizen ❤

Inet

Time of your life!

Hetty

Je schrijft echt goed, of we er bij zijn.
Heb nog veel plezier en geniet??

Tiffany Tebbens

Dankjewel allemaal!! Doet mij goed jullie reacties! Loveyou

Jolanda van Burg

Mop wat een fantastische reis. Ik had t ook graag zo gedaan. Ik geniet nu gewoon via jou mee. Enjoyyyyy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!