tiffanytebbens.reismee.nl

De oostkust

Na een tijdje in Darwin gezeten te hebben ben ik naar de andere kant van Australië gevlogen naar de Oostkust. Ik ben van Darwin naar Cairns gevlogen.

Ik heb vanaf het vliegveld de shuttle bus gepakt naar het centrum, ik ben toen naar mijn hostel gelopen. Ik sliep in Global backpackers. Ik had voor 2 avonden een 8 persoonskamer en deze zat ook echt vol met 8 personen, 's-avonds ben ik even boodschappen gaan doen en als avondeten een heerlijke salade op.

's-avonds kwam ik erachter dat Franco in Cairns was, ik heb 8 weken lang met Franco aan de west coast gereisd. Dus natuurlijk ging ik langs bij Franco we hebben lekker wijntjes gedronken en daarna ben ik terug gegaan naar mijn hostel en gaan slapen.

De volgende morgen vroegen Kristel en Alex of ik mee wilde naar de Lagoon, ik heb Kristel en Alex in Darwin ontmoet. We hebben heerlijk de hele dag in de zon gelegen en gezwommen in de lagoon, ik werd ook verrast met 2 bekende gezichten, Laura en Zoe mijn oude reisgenoten waren terug in Cairns. Het was leuk om weer herenigd te worden met hun.

's-avonds zijn we met ze alle naar de travelagency's gegaan want in Cairns kan je dus voordrinken bij de reisbureau's en prijzen winnen, dan ga je naar de club en krijg je gratis pizza en kippenvleugels en 1e ronde drinken. Wij konden dit dus ook niet laten lopen haha. Wij hebben dit 3 keer in een aantal dagen gedaan maar meestal gingen we alleen voor de pizza en daarna weer naar huis. (alles voor gratis eten haha).
Maandag was ik veranderd van kamer een 4 persoonskamer, hier heb ik de hele week niemand gehad dus heb 5 dagen een privé kamer gehad en dat was echt even heerlijk!

Woensdag 11 oktober ben ik mee geweest met een waterval tour, deze dag was echt geweldig met een heerlijke lunch en snacks. Wij zijn met een bus de hele dag gaan reizen en de hele dag gezwommen. We zijn naar Devil's pool geweest, Josephine falls en naar Millaa Millaa waterval waar wij de Haar shampoo reclame hebben nagedaan door je haar uit het water te gooien en je een boog krijgt.
's-avonds ben ik met Zoe en Franco wezen uiteten in de pub en daarna ben ik naar bed gegaan want ik moest er vroeg uit de volgende dag.

Donderdag 12 oktober mijn wekker ging heel vroeg want ik moest vroeg verzamelen bij de boot voor de Great barrier reef.
We hebben de hele dag gevaren en gezwommen, ik heb op deze dag ook voor het eerst gescuba dived. In het begin was het even moeilijk want ik kreeg mijn oren niet onder de knie. Maar na een tijdje heb ik heerlijk gezwommen, helaas was de tijd toen al voorbij en moesten we eruit.
Nu kon ik nog een keer gaan maar dan moest ik nog een keer betalen, na goed nadenken en erachter komen dat ik geen videobeelden of foto's had gemaakt heb ik besloten nog een keer te gaan.
Ik had 1 van de beste duikinstructeurs Jesse. Hij heeft mij deze dag veel geleerd en heb daarna veel met hem kunnen praten en heeft hij mij meer geleerd over de dieren en planten onder water.
Tijdens het scuba duiken heb ik ook NEMO gezien! Dit was echt geweldig, ik heb ook 2 keer 10 minuten gesnorkeld, maar dat is toch echt heel anders dan scuba duiken.
's-avonds ben ik uit geweest met Zoe, Franco en Jesse was ook langsgekomen.

De volgende ochtend ging mijn wekker om half 6 want ik moest om 7 uur in de bus zitten naar Airlie beach.
Ik heb de hele busreis van 11 uur geslapen, want ik had de nacht ervoor maar 1.5 uur geslapen, oops.
Het afscheid tussen mij en Zoe was zwaar maar we waren er inmiddels al aangewend want we hadden al 3 keer eerder afscheid genomen.
In Airlie beach heb ik ingecheckt bij Nomads backpackers en ben direct naar mijn kamer gegaan, ik kwam erachter dat dit een party hostel was maar hier had ik toch echt even geen zin in dus heb mijn rust gepakt.
Ik kwam erachter dat Eldar, Mikkel en Claudius en 3 andere oude reisgenoten ook in dit hostel zaten maar dan op de camping gedeelte, ik heb de hele avond met hun gekletst en uitgespookt en toen vroeg naar bed gegaan.
De volgende ochtend heb ik uitgecheckt bij het hostel en ingecheckt bij de Whitesundays boot, Onderweg kwam ik 2 bekende gezichten tegen Alex en Kristel waren ook in Airlie beach en kwamen net terug van Whitesundays, we hebben even bijgekletst en rond 2 uur ben ik door Eldar afgezet bij de boot.
Helaas moest ik weer van iedereen afscheid nemen en dit keer was het voor een veel langere periode.

Aangekomen op de boot, een grote groep van 32 personen, maar wat een mensen bij elkaar.
Na 3 uur varen hebben wij gezwommen en het hele zoute water en daarna een heerlijke avondmaal gegeten, Vis met aardappelpuree, groente en salade.
Daarna zijn we met ze alle gaan drinken en we kregen ook bezoek van 2 dolfijnen.

De volgende ochtend werden wij om 6 uur 's-morgens wakker gemaakt voor ontbijt, dit was fruit met brood of cereals je mocht zelf kiezen wat je wilde.
Wij zijn toen naar Whitesundays gegaan en daar Whitehaven beach bezocht. Dit strand/ eiland is 1 van de mooiste plekken wat ik ooit heb gezien, het strand is zo wit en het water is zo blauw dat je zo ontzettend mooie creatie krijg. Het zand is zo puur dat als je ermee je tanden poetste ze witter zouden worden en super schoon aanvoelde.
Na 3,5 uur op het eiland te hebben gelopen, fotoshoots gehad en gezwommen met mantarays zijn wij terug gegaan naar de boot, hierna zijn wij naar 2 verschillende locatie's gegaan om te snorkelen, het reef was echt super mooi en de visjes waren nog mooier.
Helaas bij de laatste locatie zag je toch echt de schade van de cyclone Debbie die in maart alles rond whitesundays heeft verwoest. Het reef was afgebroken maar de kleuren en de visjes waren er nog steeds.
Wij zijn hier toen vissen gaan voeren, wij snorkelend in het water met meer dan 100 vissen om je heen, Jamie de reisleider vond het leuk om zoveel mogelijk voer om mij heen te gooien en op mijn hoofd dus ik werd aangevallen door alle vissen maar het enige wat ik kon doen was lachen. Want het was lachwekkend.
's-avonds hebben wij Spaghetti gegeten en ik ben toen vroeg naar bed gegaan.

De volgende ochtend werden wij weer om 6 uur gewekt voor ontbijt, na het ontbijt zijn we met ze alle gaan zwemmen, we sprongen van de duikplank af waar ik voor het eerst in mijn leven een salto heb gemaakt en hij ook lukte (filmpje staat op fb).
We hadden ook een glijbaan van de boot en we hadden peddle boarden.
Na 3 uur zwemmen zijn wij terug gevaren naar Airlie beach en hebben wij afscheid genomen van de crew.
Ik ben weer naar Nomads Backpackers gegaan en heb toen op bed gelegen omdat ik verrot was van de trip naar whitesundays.
Mijn kamergenoten waren ook afgelopen dagen naar Whitesundays gegaan alleen op een andere boot, wij hadden dus genoeg gespreksstof.
's-avonds hadden wij een afterparty van de tour, we zijn weten uiteten en daarna naar 3 verschillende bars gegaan.
Ik heb deze avond bijna niks gedronken en ben vroeg naar bed gegaan want de volgende ochtend ging mij wekker om 5:30.
Ik moest mij om 6 uur melden bij het skydive center.
Na een intro video en de betalingen zijn wij naar het vliegveld gereden.

Hier ontmoette ik Antonio mijn skydive partner.
Hij heeft mij in een harnas gedaan en nog een keer alle veiligheidsvoorschriften uitgelegd.
Wij zijn toen een kleine video gaan opnemen wat later mijn skydive video werd. Met de intro, sprong en daarna.
Ik was zo nerveus vooraf, maar eenmaal in het vliegtuig zo enthousiast en na de sprong was ik zo ontzettend moe, maar het was zo gaaf, het uitzicht was adembenemend en ik kon het niet geloven dat ik het toch had gedaan.
Eenmaal terug in het hostel ben ik weer terug naar bed gegaan want het was toen pas half 8 's-morgens.
Het was deze dag ontzettend rotweer dus ik heb een lekker rustig dagje gehad, 's-avond ben ik weten uiteten met Sam en Sophie en daarna zijn we met onze kamer genoten gaan voordrinken in onze kamer. We hebben hier drankspelletjes gedaan en er kwamen ook andere mensen die wij kende in onze kamer.
Ik had 's-morgens bij skydive Chien yu ontmoet een meisje van Melbourne, zij kwam ook met ons drinken en daarna zijn we uitgegaan.
Deze avond was ik zo ontzettend dronken (ja jullie mogen dat weten), dat ik het na 1 uur uitgaan opgaf en om 12 uur heerlijk in mijn bed lag en een hele goeie nachtrust heb gehad.
De volgende ochtend ben ik met Chien yu gaan ontbijten en hebben we bijgekletst en afgesproken elkaar in Melbourne weer te zien.
Vandaag heb ik weer een rustig avondje gehad en ben ik vroeg gaan slapen.

Donderdag 19 oktober ben ik terug gevlogen naar Melbourne, een vliegreis van in totaal 7 uur maar daarna herenigd met me familie.
Logan was super blij om mij weer te zien en die kon niet stoppen met knuffelen en aandacht vragen wat ik natuurlijk niet erg vind.

Zaterdag 20 oktober ben ik met Logan naar mijn tante gegaan, waar Ben mijn neef was, eindelijk na 10 maanden heb ik deze dag eindelijk zijn zoon ontmoet, voorheen liepen wij elkaar elke keer mis.
Wat is cooper toch een leuk ventje maar een echte dondersteen. Natuurlijk op een leuke manier.
Na 3.5 uur spelen ben ik met Logan terug gegaan naar huis en heb ik 's-avonds de trein gepakt naar Maartje.
Ik heb met maartje samen gewerkt op de boerderij.
Wij zijn toen samen naar Ursula en Barry gegaan hun werkte ook op de boerderij. Wij zijn deze avond wezen stappen.
De volgende dag ben ik naar Mandy gegaan mijn oude reisgenoot van de west coast.
Het was fijn om haar weer te zien en we hebben lekker koffie gedronken, gewandeld en gekletst.

Maandag 22 oktober heb ik om 1 uur de trein gepakt van Melbourne southern cross naar Warrnambool,
Dinsdag ben ik terug gegaan naar de boerderij en ben bij Darren thuis gaan eten (mijn oude baas)
Het was leuk om iedereen weer te zien na 5 maanden en om de verhalen te delen, en te kletsen over toen ik er werkte en 's-avonds heb ik afscheid genomen.
Woensdag 23 oktober ben ik terug gegaan naar Melbourne na een treinreis van 4 uur was ik eindelijk terug in de stad.
Ik moest wachten op Laura tot 10 uur 's-avonds want zij kwam toen pas terug van haar vakantie aan de Goldcoast.

Ik ben toen op couchsurfing gegaan en heb deze dag met 4 verschillende mensen afgesproken, we hebben door de stad gewandeld en zijn wezen uiteten, het was een leuke gevulde dag met nieuwe mensen.
's-avonds was ik herenigd met Laura maar we waren allebei erg moe dus zijn lekker naar bed gegaan.
De volgende ochtend zijn we gaan Lunchen bij een cafeetje in Melbourne en we zijn naar de strandhuisjes gegaan op Brighton beach want dit had ik nog niet gezien.
Laura moest 's-avonds werken dus ben ik weer naar het centrum gegaan om met 2 mensen af te spreken die ik de dag daarvoor had ontmoet, zo was mijn avond weer gevuld.
De volgende dag ben ik naar Chien Yu gegaan en zijn we drankjes gaan doen hebben we burgers gegeten bij Grilld en daarna naar de karaoke bar, waar ik ook een aantal nummers heb gezongen met mijn oh zo geweldige stem haha. Maar het was een avond voor in de boeken met veel lachen en plezier.
Zaterdag avond zijn Chien Yu en ik en 6 andere vrienden van haar gaan bowlen en daarna zijn Chien Yu en ik naar het Casino gegaan.
We hebben allebei geen geld verloren, Chien Yu had 70 dollar winst en ik had bijna mijn geld verloren maar daarna weer terug gewonnen dus ben met niks naar huis gegaan maar ook niks verloren. Dus vond het prima.

Zondag zijn we met de hele groep gaan ontbijten en daarna naar de kaasfestival gegaan, ik heb hier een aantal hele goeie kazen gegeten en daar was ik heel blij mee want de kaas in Australië is absoluut niet hetzelfde als in Nederland.
We zijn daarna met ze alle gaan picknicken, we hadden een wijntje met kaas en druiven, en toastjes met dips.
's-avonds ben ik terug gegaan naar Eric.
Waar ik ben gebleven tot 9 november.
Mijn laatste zaterdag in Australië heb ik afscheid genomen van mijn Tante, Graham, Ben en Cooper.

In mijn volgende blog vertel ik mijn terug reis.