tiffanytebbens.reismee.nl

Afscheid australie

9 november was het einde van mijn reis in Australië.

Ik werd om 6 uur 's-morgens wakker gemaakt door Logan en kreeg ontbijt op bed ei met bacon.
Ik was ontzettend nerveus om terug te gaan naar huis.
WANT mijn moeder wist niet dat ik naar huis kwam.

om kwart voor 8 zijn Justine, Eric, Logan en ik naar het vliegveld gereden, ik heb hier afscheid genomen van hun en we hebben veel tranen gelaten. Maar ik heb hun beloofd dat ik terug kwam want dat ben ik namelijk ook van plan.
Ik ben gaan inchecken en alles ging goed gelukkig.
Ik ben in de souvenir winkeltjes gaan kijken en heb hier een fles Bundaberg gekocht om mee te nemen naar huis.

Ik ben hierna koffie gaan drinken en me vader gebeld dat ik bijna ging vliegen.
Mijn moeder dacht dat ik boodschappen aan het doen was want ik zei dat het brood op was. Mijn moeder dacht al deze hele week dat ik met Eric op vakantie was en in de bergen was daar heb ik geen bereik en geen internet dus ik kon dit leugentje goed gebruiken om naar huis te vliegen.

om 11:30 stapte ik in het vliegtuig en begon mijn 1e vliegreis van 9 uur en 15 minuten.
om 6 uur 's-avonds arriveerde ik in Ganzhou, het tijdverschil tussen Ganzhou (china) en Australië is 3 uur.
Helaas kon ik nergens met creditcard betalen dus heb ik tot 12 uur 's-avonds geen eten of drinken kunnen kopen.
Om 12 uur 's-avonds stapte ik in het vliegtuig richting Amsterdam. Deze vliegreis zou 12 uur duren.
hier heb ik gelukkig een maaltijd gekregen en daarna ben ik 3 uurtjes in slaap gevallen .
Toen ik wakker werd kon ik niet meer slapen van de spanning en natuurlijk een jetlag. Ik ben toen weer films gaan kijken en heerlijk rustig in me stoel gelegen.
Om vrijdag ochtend 10 november 6 uur 's-morgens landde ik op Schiphol.
om 7 uur kwam ik eindelijk in de armen van mijn lieve vader die mij daar stond op te wachten. Na een aantal tranen en dikke knuffels, heb ik Petra gedag gezegd en daarna mijn lieve Broer die daar met een spandoek stond Welkom thuis zusjee, deze spandoek hangt nu in me kamer.
Ook was mijn beste vriendinnetje Milou er met haar vriend.
We zijn na onze knuffels terug naar huis gegaan en hebben we koffie gedronken.

Ik moest helaas onderduiken in mijn eigen huis voor het geval mijn moeder mij zou zien. Want het moest geheim blijven.
's-avonds zijn we wezen uiteten bij La cubanita in Schiedam en om half 9 ben ik naar bed gegaan en heb ik tot half 8 's-morgens geslapen.

Zaterdag 11 november om 21:00 uur was het eindelijk zover!
Mijn moeder was op haar 50e surprise party en mijn broer begon zijn speeche.
Hij bedankte iedereen voor het erbij zijn en maakte de mededeling dat ik er niet bij kon zijn maar hij mij gevraagd had om een filmpje te maken voor mijn moeder over mijn reis. Wat ik heb gedaan.
mijn moeder heeft 3 minuten lang tijdens het filmpje zitten huilen, tot aan het einde ze de foto zag met mijn vader, broer en mij met mijn spandoek welkom thuis.

Mijn moeder haar reactie was nee, nee, nee toch? en op dat moment knuffelde ik mijn moeder, ze schreeuwde van verdriet en geluk, het enige wat ze kon doen was huilen en zeggen oh meisje ik heb je zo gemist.
Mijn verrassing was geslaagd!
Na een lange knuffel wilde ik natuurlijk ook mijn andere familieleden gedag zeggen.
Alfred stond als 1e naast me en die heb ik lekker geknuffeld.
Daarna me lieve zusje en me broertje.
Ik herkende Danny alleen bijna niet meer want hij was even flink gegroeid en sterker geworden.

Ik heb daarna iedereen gedag gezegd en geknuffeld en met iedereen gekletst over mijn verhalen.
we hebben natuurlijk ook feest gevierd want het was mijn moeder haar 50e verjaardag. We hebben gedanst en gedronken.
En om 01:30 lag ik lekker in bed.

Helaas werd ik zondag wakker en was ik ontzettend ziek, ik heb de hele dag overgegeven en kon geen kant op.
Ik denk dat alle spanningen van de afgelopen maanden eruit kwam en ik voorlopig even rust neem.

Maar al bij al mijn verrassing is geslaagd! En iedereen is weer blij dat ik thuis ben.

Ik heb over mijn thuiskomst dubbele gevoelens, ik moet er allemaal nog even aan wennen. En vind het allemaal maar raar en het voelt alsof ik de afgelopen 10.5 maand heb gedroomd.


Reacties

Reacties

Jolanda van Burg

Wow meis wat een rollercoaster ik kreeg echt kippevel toen ik t filmpje zag. Fijn dat je veilig thuis bent zeker voor je ouders.

Petra

Jammer dat je ziek bent maar blij dat je weer thuis bent ❤

Corina brand

Fijn dat je weer thuis bent , denk dat je een fantastische tijd hebt gehad.
Dat dubbele gevoel zal je nog wel even houden .
Dikke xxx uit Dordrecht

Johnny Thiebou

Hallo lieve schat, ik zit het verhaal te lezen en zit net zo hard te janken. Wat een verhaal en wat een surprise. Welkom terug in het landje. Doe iedereen de groetjes ooit hoor ik de verhaaltjes. Heb al heel wat gelezen.? ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!