tiffanytebbens.reismee.nl

Help! Het moment was daar

Het moment was daar

Ik had vooraf gezegt dat ik geen blog of iets wilde beginnen omdat ik daar niet van hou.

Tot de dag van vandaag

Op naar Australië alles netjes ingepakt en voorbereid gingen Kaylee en ik naar Schiphol om te vertrekken naar onze grote droom Australië

Elkaar voorgesteld aan familie en vrienden die wij nog niet hadden ontmoet en daar stonden we.


Kom we gaan inchecken dan kunnen we daarna nog even kletsen en afscheid nemen.


Zo gezegd zo gedaan op naar de Balie,

Heeft u een visa voor Australië, beide reageerde we met ja want we hadden alles maanden geleden geregeld.


Mevrouw Tebbens u heeft geen visa aan uw paspoort gekoppeld.


WAAAAAT ZEG JE was mijn reactie,

Met tranen in mijn ogen en shakend stond ik daar zoekend naar mijn bewijzen,

mevrouw ik heb hier het bewijs van mijn visum.


En toen kwam de aap uit de mouw.


Deze slimme tiff had een spelfout gemaakt een O ingevuld in plaats van een 0.


Ik mocht niet inchecken maar dat was nog niet alles.


Kaylee mocht inchecken maar de kans dat zij mee mocht met het vliegtuig was ook nog maar een vraag omdat we blijkbaar op een reserve lijst stonden.


Kaylee op dit moment ook in paniek.


Mevrouw wat kan je doen voor mijn visa

Het was inmiddels zo'n 20 minuten verder.


Ik kon blijkbaar niet mijn visum veranderen maar moest die opnieuw aanvragen.


Dus zoekend via de telefoon proberen shakend opzoek naar de Gouvernment website, ging allemaal iets moeilijker dan gedacht. Mevrouw waar is er een computer? Terminal 3 kregen wij als antwoord.


Op naar de familie die allang door had dat er wat mis was want het duurde lang en Kaylee kwam zonder te terug en ik huilend met tas.


Spullen neergegooid in huilen uitgebarsten en uitgelegd wat alle problemen waren,

Iedereen gelijk in de houding om te helpen.


Mijn broer zag dat ik zo erg aan het shaken was en te erg overstuur dat hij mij hielp.


Kaylee zat naast mij op de grond alle papieren te zoeken, helaas werkte de immigration pagina niet echt mee.


Ik naar de China Airlines balie, zij wisten niks af van de visums.


Mag ik dan uw computer gebruiken, ja tuurlijk zei de mevrouw.



Snel achter de balie naar de Gouvernment website de ene foutmelding na de andere

.


Het was inmiddels nog maar 70 minuten voor vertrek.



Ik verloor mijn hoop een beetje en Kaylee brak op dat moment ook.


Ambassade Den Haag bellen, gesloten

Australian gouvernment, geen contact gegevens.


Killroy gebeld en sprak met Manouk

In paniek en overstuur uitgelegd en ze ging alles voor mij nakijken.


Tiffany het enigste wat ik nu op korte termijn voor je kan doen is een toeristen visum aanvragen.


Jaaaaa heel graag antwoorde ik.


Volgens mijn lieve mama was ik als speedy conzales aan het werk want ik had binnen 1 minuut ingelegd op mijn Hotmail, mijn Australië gegevens opgepzocht en verstuurd.


Manouk zou mij later terug bellen.


40 minuten voor vertrek.


20 minuten voor vertrek kreeg ik een mail van Manouk je visum is geregeld.


Wij hebben in 2 minuten afscheid moeten nemen van onze ouders want natuurlijk al zwaar was maar door dit helemaal niet leuk.


Dus wij snel naar een balie gerend mijn lieve broer had geregeld dat ik door de priority mocht.


Mijn broer zou mee mogen tot aan de gate.


Maar helaas werd hij kort na de balie al terug geroepen en mocht niet verder.



Doei broer knuffel en rennen.

we hadden nog maar 15 minuten en moesten nog door de douane.



Gelukkig was het hier rustig en waren we gelijk aan de beurt en de beveiliging hielp ons omdat hij zag dat we haast hadden.


Gate 5 hup rennen.


Hand in hand rende we samen naar Gate 5

We waren optijd en konden zelfs nog even plassen.


Maar toen begon het volgende probleem.


Manouk van Killroy belde tiff ben je al ingechecked.


Ja Manouk het in gelukt dankjewel ik zit bij de gate

Maar Tiffany dan hebben we nu een probleem want je reist nu met je toeristen visum en je ticket staat voor 1 jaar.


Dat regel ik daar dan wel zei ik tegen Manouk.


Helaas gaat dat niet zei ze want je komt het land dan niet in.


Het enige wat ik kan doen in een ticket boeken naar Oackland zodat het lijkt alsof je weggaat.


Manouk ik moet nu helaas het vliegtuig in zou jij alsjeblieft alles met mijn vader willen regelen ik kan nu niks meer doen.


Zo gezegd zo gedaan.


Mijn papa op de hoogte gebracht

Hij zei het komt goed en nu relaxen.



Natuurlijk kan ik dat niet mijn hoofd zat vol onbeantwoorde vragen.


We gingen het vliegtuig in Kaylee rij 61 en ik rij 54

Kaylee had 2 leuke Duitse jongens van 26 naast haar.


Ik zat naast een Nederlands gezin maar natuurlijk wilde wij naast elkaar zitten.


Helaas wilde niemand ruilen...


Nou dan maar niet 10 uur naast elkaar.


Maar toen zei de Duitse jongen ik ruil wel met haar dan kunnen jullie naast elkaar.


Zo lief! En we waren zo dankbaar.


Dus ik op naar rij 61

Dit was de laatste rij van het vliegtuig hierdoor hadden wij van niemand last achter ons.



Zo hè hè we zaten eindelijk natuurlijk moesten wij even sociaal doen en zijn met onze buren en de Duitse jongen Rene gaan praten hij ging naar Nieuw Zeeland voor 4 weken.


Rene was helemaal blij want ze hadden lord of the rings en hij is 2 delen gaan kijken.


De kar met drinken kwam langs Kaylee: Do you have sweet white wine. Komt die aan met rode wijn.

Nooooo white wine ja die had die hij we kregen alle 3 een glas waar maar 2 slokken inzat.



Die wijn was natuurlijk zo op. Can we have another one.


Deze keer kregen wij een groot glas.


Maar ik vond hem toch niet zo lekker.


Hier Kaylee mag je ook hebben.


Kaylee ook weer blij.


We kregen eten EINDELIJK IK HAD ZO'N HONGER

Beef of kip met Rijst? kip alstublieft

Ik heb tijdens mijn 1e vlucht 3 films gekeken. Kaylee en Rene hebben even geslapen helaas lukte mij dat niet ik was te druk bezig in mijn hoofd.



Af en doe deden Rene, Kaylee ik en ?? Moeilijke naam dus vergeten achter in het vliegtuig een thee kransje even beentjes strekken.


Aangekomen op Beiijn, NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND sprak Engels.


Ik natuurlijk vloekend over dat vliegveld heen.


Nederlandse tijd was het nu 00:00 chineze tijd 07:00


Wij waren nu dus erg moe.


Afscheid genomen en van Rene, ??? en de andere gezinnen.


Hun hadden door de trage mensen en slecht engels sprekende chinezen hun vlucht gemist.


Ik vond het zo lullig voor hun want ook hun hadden al zoveel problemen gehad.



Wij hadden honger dus op naar de Mc Donald.


Mevrouw neemt u Creditcard aan,

yes yes yes wij bestellen.



K

aart werkte niet bij hun.


Maar natuurlijk spraken de Chinezen nog steeds geen Engels.



Wij pas terug gepakt signaal gemaakt van laat maar en weg.


Overal was Freewifi alleen wij konden er nergens op inloggen zo frustrerend al wil je dingen regelen.



Hehe een bak koffie en een bevroren taart maar ik had iets Thanks to Kaylee want deze doos was natuurlijk haar pincode van haar Creditcard vergeten en vergeten mee te nemen.



Het was inmiddels Nederlandse tijd 07:00 en Chinese tijd 13:00

We waren goed moe.


Maar gelukkig naast elkaar bij het raam, zitten en we sliepen gelijk 4 uur later waren wij op Shenzhen.



Honger en ik heel ziek van het vliegtuig eten.


Kokhalzend tot bijna spugend naar een WC maar gelukkig trok het weg.


Muesli repen en Cola gekocht en zitten bij de gate.


Ik heb toen met het thuis front gebeld of ze al iets wisten of eventueel konden regelen,

Petra zou het voor mijn regelen met Killroy.


Wij waren nu 24 uur onderweg en maar 4 uur geslapen.


Laatste vlucht van 10 uur in boarden op naar Sydney.


Helaas we hebben geen televisie en onze mp3's zijn ook bijna leeg dus dat word dan maar slapen.


Sliep ik eindelijk ETEN.


neeeeeeeeee alweer kip met rijst gadver 3e keer al en weer niet te eten.



Ff contact gemaakt met de buren, maar ook die waren het eten en reizen zat..


Gelukkig is het rustig en donker in het vliegtuig daarom lekker slapen.



Het moment van de waarheid, gearriveerd in Australië.


Zenuwen gierde door mijn lijf bij al me vragen kwamen nog 7 andere vagen bij.


Ja hoor ik was aan de beurt.


Mevrouw voordat ik mijn paspoort geef wil ik iets vertellen.


Mevrouw keek mij aan van geef gewoon je paspoort.


Ik het verhaal uitgelegd en verteld waarom ik zo aan het shaken was omdat ik het toch wel spannend vond.



Waarop de mevrouw antwoordde je hoeft niet zenuwachtig te zijn en je werkvisum staat gewoon in ons systeem.


Waarop ik antwoordde dus ik mag 1 jaar blijven.


Ja kreeg ik als antwoord,

Ik bedankte de mevrouw met een grote glimlach en tranen in mijn ogen.



HET AVONTUUR KON BEGINNEN.

Reacties

Reacties

Mam

Sshaken bij dit verhaal doe ik nu weer leuk geschreven tiffany. Nu op naar je verdere avonturen.Het is heel leuk om te lezen.

Inet

Nou, ik was in jullie geval ook helemaal doorgedraaid hoor! Gelukkig is alles goedgekomen. Veel plezier verder!

Yvo Kortekaas

Spannend begin! Blijven schrijven.

Dein

Pfff meisje toch wat een toestanden om mee te beginnen zeg! Gelukkig is het goed gekomen! Geniet en blijf Blogger hoor,das zo leuk voor de thuisblijvers haha dikke kus moppie! ????

Digna

Jeetje. Wat een spanning moet dat geweest zijn en nu lekker genieten. XX

Natasja

Wat verschrikkelijk Tif...leek wel een thriller. Gelukkig zit he er nu lekker en mag je gewoon een jaar blijven. Extra genieten maar! Veel plezier meis!

Kayl

Haha tif dat was echt even een stress-momentje!

Ik hoop dat je het leuk hebt op je roadtrip en misschien zie ik je wel in Melbourne! Anders zie ik je sowieso 4 maart!

Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!