tiffanytebbens.reismee.nl

mijn 2e week

Beetje later dan verwacht maar door geen tijd en nauwelijks wifi nu pas kunnen updaten. Bij deze mijn week 2



5 januari 2017:


Kaylee en ik zijn vandaag uit elkaar gegaan, we hebben geen ruzie maar hadden andere plannen en wilde nieuwe mensen ontmoeten.


Rustig dagje in de stad geweest, ik heb een bluetooth speaker overgekocht van een Backpacker, en daarna naar de Kmart voor mijn slaapzak en kussen.


'S-avonds weer gebeld en veel gelachen met Eric.


Hij is nog steeds verbaast dat ik 21 ben.


Hij dacht 25. Thanks Cousin:)




6 januari 2017:
Heerlijk uitgeslapen
Planning ???? Telefoon opwaarderen Internet is over..
Ik dacht slim te zijn 6gb voor 10 dollar bleek maar voor 1 week te zijn... mmm.
Ik ben met Sven bij McDonald's gaan eten en daarna belde Eric of ik Sydney kwam.
Eindelijk mijn grote neef ontmoeten en het was geweldig!
Samen Skypen naar Holland en toen barstte ik in tranen uit.
Samen met Sven, Eric en Eric zijn vrienden zijn we gaan drinken in de stad en hebben we super veel gelachen.
Eric nodigde Sven uit om ook te komen in Melbourne.
Dus dat gaan wij zeker doen.



7 januari 2017:


Vroeg opstaan want ik en Sven moesten vandaag uitchecken.


Pakt en bezakt naar Sydney Centrum want de road trip kon beginnen.


We waren er klaar voor!

Met ze 4e op naar Canberra.


We zijn langs Yvon gegaan hebben pizza gegeten en hebben op haar terrein geslapen.


Best eng al lig je te slapen in je tent en je opeens een beest naast je hoofd hoort hijgen.


maar ik scheet te erg in mijn broek dat ik doodstil in mijn tent lag.




8 januari 2017:


07:00 wakker, vannacht was het koud maar het werd vandaag 38 graden dus we brandde al vroeg de tent uit.


Vandaag gaan we Canberra Centrum in.


We hebben een war museum bezocht erg interessant.


O

ok het parlement van Australië en de Nederlandse Ambassade.


'S-avonds hebben wij gebbq'd heel veel kip en brood met Aioli.


We hebben ook een drankspel gedaan. En zijn daarna nog heel even de stad in gegaan.


Maar binnen 1 uur alweer thuis we waren verrot.




9 januari 2017:


08:30 de wekker, tenten opruimen, douchen, spullen inpakken , auto inladen en rijden maar.


Op naar het National park waar je Kangaroos en Koalas kan zien.


Voor 7 dollar (studenten??) mochten wij naar binnen.


Ik heb op 3/4 meter afstand van kangaroos gestaan en ze hadden een baby!


Zo'n leuk en grappig gezicht al verdwijnt baby Joey in de buidel.


Ook heb ik mijn 1e koala gezien wat een schatjes.


Daarna 3 uur doorgereden naar Jindabyne.


We kamperen aan het water met een prachtig uitzicht,

Zoek maar op.


We hebben kipwraps gegeten.


En zijn in de chillzone al onze spullen gaan opladen en onze blogs enzovoort gaan bijwerken.




10 januari 2017:


07:00 de wekker en met het mooiste uitzicht wakker worden.


Heerlijk aan het water met bergen op de achtergrond.


Besloten om nog 1 nacht op de camping te blijven omdat we vandaag 18 kilometer een berg op gingen wandelen.


L

unch gehaald bij de supermarkt en op naar het National park waar we gaan wandelen.


Boven op de berg onze lunch gegeten, best gek om alleen maar wolken te zien en daarna opeens het hele dal zo gaaf!


'S-avonds weer kipwraps gegeten want iedereen vond het gisteren lekker. Daarna Who am I gespeeld en de grootste lol gehad.


Eric belde toen om te vertellen dat hij naar zijn verblijf in de bergen ging en of ik het leuk vond om ook te komen, de andere waren ook van harte welkom.




11 januari 2017:


Vroeg opstaan want we wilden gaan rijden langs de kust naar Melbourne.


4 uur verder (is hier om de hoek) kwamen we aan bij het strand.


Bij het informatie centrum werd ons aangeraden niet te zwemmen het was te gevaarlijk.


Wij dachten allemaal vanwege haaien maar de stroming was te sterk.


Het strand was afgelegen er was helemaal niemand en was echt prachtig.


Shinook en ik als 2 kleine kinderen naar beneden rennen en Shinook maakte een zandengel.


Daarna keihard naar de zee rennen springend en dansend langs en in het water en elkaar nat schoppen het was ook maar 28 graden.


Ik was vandaag heel chagrijnig omdat ik graag naar Eric en mijn familie wilde maar 1 iemand wilde niet en daarom was de rest de sjaak...


3 stranden verder en nog steeds chagrijnig stelde Shinook voor om naar mijn familie te gaan en YES iedereen stemde voor, het was 2 uur rijden.


Eenmaal aangekomen telefoon dat niet meer werkte 0,0 signaal in dit gedeelte stond Eric ons daar op te wachten.


Ben was er ook mijn andere neef eindelijk na al die jaren gezien.


Eric vertelde ons, we hebben geen stroom boven, geen wc, geen water enzovoort ik dacht hij maakt een grapje maar het was echt zo.


Ik vroeg aan Eric hoe oud Logan nu was, 9 jaar antwoordde hij waarop ik hem met open mond aan keek. Tijd gaat veel te hard.


Daar gingen we de berg op (hobbel, hobbel, hobbel het was off road)


Het was een caravan met houten palen eromheen Eric was zijn eigen Vissershut aan het bouwen.


Het uitzicht was adembenemend.


Eindelijk mocht ik Logan en Diana ontmoeten, Logan sprong gelijk als een aapje in mijn nek.


Wat een leuke familie!, we zijn onze tent gaan opzetten en eten gaan maken op het kampvuur.


Zalm voor de dames en kip voor de mannen met zoete aardappelen.


Het was heerlijk credits naar de mannen.


We hebben heerlijk wijn en bier gedronken en bij het vuur gepraat.


We zijn rond half 1 gaan slapen.




12 januari 2017:


Vroeg wakker onze kleine aap stond al langs de tent te springen en kon niet wachten tot we wakker waren.


Toen ik mijn tent uit kwam sprong hij gelijk om mijn nek.


Wat komt er een liefde van hem af.


We zijn gaan overleggen en hebben besloten nog 1 dag langer te blijven.


Diana zou met Logan naar de winkels gaan dus Shinook en ik vroegen of we mee mochten.


De mannen zouden Eric en Ben helpen met het dak.


Diana zou vanavond pasta maken en al kochten we pasta konden we mee eten.


Logan vond het helemaal geweldig dat wij mee gingen naar de winkels en wilde alleen met ons mee.


Hij liet zien dat hij zijn zakgeld mee had maar natuurlijk mocht hij niks van mij betalen.


Hij had een slushpuppy, snoepjes en een glow in the dark armbandje uitgezocht.


Ik vertelde hem over onze neef in Nederland die dit allemaal verkoopt.


Zijn ogen gingen glinsteren en hij vond het geweldig om het allemaal te horen.


Bij de kassa gaf hij weer zijn zakgeld maar ik zei is dat ik het betaalde.



Shinook en ik zijn een hostel voor in Melbourne gaan zoeken want we hadden nu bereik op onze telefoon.


Yes gevonden en geboekt.


We gingen terug naar de mannen.


Wauw 1 heel stuk van het dak zat er al op, en trots dat ze waren en terecht.


Het was mega heet op de berg dus besloten wij om naar de rivier te gaan.


Het was prachtig maar wel koud, de mannen hadden het ook te heet gekregen en zijn ook naar het meer gekomen.


Met ze alle genieten van het koude water in de heette zon.


We kregen allemaal honger dus we besloten naar boven te gaan naar de hut.


Diana was pan tosti's aan het maken en vroeg of wij ook wilde maar natuurlijk!


Het was zo warm dat we allemaal heel moe en duf waren en dus lekker in de schaduw zaten.


Logan was ook erg moe en was bij mij op schoot gekropen om even te slapen.


We zijn uno gaan spelen, wat een strijd zat er bij iedereen in om te winnen.


Rond een uur of 5 zijn we weer naar de rivier gegaan, allemaal een plekje op een rots gezocht en zitten in de zon.


Diana had de pasta klaar en iedereen mocht aanvallen, iedereen was super stil en genoot van het eten en iedereen bedankte Diana voor het lekkere eten.


Na de afwas weer een paar potjes Uno gespeeld, hebben we allemaal een wijntje of biertje gepakt en Logan Gemberbier en heerlijk bij het vuur gaan zitten.


De muziek aan, vuur en genieten maar en als klapper ook nog volle maan.


Ik had 1 nummer van papa aangezet, Eric, Ben en ik genieten van papa zijn stem (toch raar om je papa dan te horen) Sven, Shinook en Shay waren verbaast dat het mijn vader was en vonden het goed.

We waren allemaal moe en besloten naar bed te gaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!