tiffanytebbens.reismee.nl

mijn 3e week

13 januari 2017:
08:30 wakker iets later dan gepland, iedereen ging zijn spullen inpakken want we gingen allemaal verder.
Kopje koffie en brood met ei als ontbijt. Auto was ingeladen en we waren klaar voor vertrek.
Afscheid genomen van iedereen, Logan vond het moeilijk maar ik vertelde hem dat ik hem volgende week weer zag en dat maakte het gelijk goed.
Op naar Melbourne prachtig uitzicht door de bergen maar helaas was ik door alle bochten ontzettend ziek geworden.
Dus ik ben lekker gaan slapen. Sven, Shinook en ik hadden een hostel geboekt en zijn door Shay afgezet bij ons hostel.
We hadden besloten om te gaan stappen dus wilde Shinook en ik een jurkje.
Hele winkelcentrum afgelopen maar helaas niks gevonden, we hebben burritos en tacos gegeten.
En we zijn een ijsje gaan halen bij frozen yoghurt bij de kassa moest ik 12 dollar afrekenen HOEVEEL!
Dat doe ik dus ook nooit meer.
Op naar ons hostel, douchen, omkleden en opmaken.
We zijn een drankspel gaan doen onze Franse kamer genoot kwam binnen we vroegen of hij mee wilde spelen, wij waren al bijna klaar want we wilde nog stappen.
We vroegen of hij mee wilde maar hij moest om 6 uur op vanwege een excursie dus sloeg deze avond over.
Met ze 3e opzoek naar iets leuks het enige wat wij leuk vonden was 25 dollar entree het was inmiddels al 01:00 uur dus zijn we naar het hostel gegaan, morgen nieuwe ronde.

14 januari 2017:
We hadden onze wekker gezet want je kon gratis pannenkoeken als ontbijt krijgen, we waren alleen allemaal zo moe dat we bleven liggen.
We hebben vandaag een lui dagje gehad en zijn rond 3 uur naar de Subway gegaan om te eten.
Sven moest naar een telefoon winkel want zijn telefoon was weer kapot, Shinook en ik zijn weer naar een jurkje gaan zoeken maar niks gevonden.
We hebben drinken gehaald en zijn terug naar hostel gegaan.
We hadden allemaal geen honger vanwege de Subway dus avondeten overgeslagen.
Ali onze Franse roommate kwam terug van zijn excursie, hij had het super leuk gehad we vroegen of hij mee uit ging daar moest hij nog over nadenken maar wilde wel meespelen met het spel, we zeiden we hebben dan niet genoeg vodka, dus hij is er 1 extra gaan halen.
Douchen, aankleden, opmaken en opnieuw aan het drankspel, Sven was binnen 30 minuten uitgeschakeld arme schat.
Dus hij mocht van mij en Shinook niet meer mee doen.
Wij met ze 3e verder.
We vroegen aan de receptie waar het leuk is om te stappen en we kregen 4 gratis kaarten voor een club.
We hadden afgesproken met Shay bij Carlton club.
Helaas moest je op een gastenlijst staan om binnen te komen dus gingen we naar Billboard want daar hadden we gratis kaarten voor. We moesten voor 1 persoon betalen want we hadden maar 4 vrijkaarten.
We kregen een gratis shot tequila.
Shay waren we gelijk al kwijt die ging achter de vrouwen aan.
Shinook had mij gevraagd of ik haar wing vrouw wilde zijn.
Ali waren we op een gegeven moment ook kwijt dan maar verder met ze 3e.
Shinook had een knappe Italiaanse jongen gespot en was ermee aan de praat geraakt, hij ging plassen en weg was het gesprek.
Later kwam ze hem weer tegen en ze vroeg mijn hulp ik vertelde haar wat ik kon doen ze antwoordde nee maar ik dacht het is goed met je dus ik zonder schaamte naar die jongen She wants to kiss you but she is afraid.
Hij liep naar Shinook toe en zoende haar.
Sven vol verbazing kijken hoe mij dat lukte.
Shinook helemaal blij.
Ik heb ook 2 wildvreemde aan elkaar gekoppeld zo grappig, Sven en ik keihard lachen.
Ik heb heerlijk gedanst met Shinook, ik heb 2 dance battles gehad en 1 vroeg mij of ik hem wilde leren shuffelen maar het lukte hem niet.
We waren alle 3 erg moe en zijn naar het hostel gegaan en gaan slapen.
We zijn voor Sven nog gestopt bij KFC.

15 januari 2017:
Op tijd de wekker het was uitcheck dag, we hadden niks meer gehoord van Shay dus we besloten 1 dag bij te boeken, dat was maar goed ook want Shay reageerde eindelijk rond 11 uur om te vertellen dat hij niet meer verder wilde met de road trip, het lag niet aan ons maar aan hem zei hij.
Ik vond het allemaal maar raar, kinderachtig en vond het wel best.
We hadden alleen 1 probleem we hadden nu geen auto meer.
Ik Eric, Yvon en Lisanne een bericht gestuurd en verteld wat er aan de hand was.
Yvon ging kijken voor auto's, Eric kon helaas niks doen, Lisanne heeft haar eigen bedrijf en hielp mij om een auto te huren.
We konden alle 3 helaas geen auto kopen, Shinook bijna klaar met der reis, ik ga bijna werken en Sven wilde geen auto op zijn naam hebben.
Ik met Lisanne contact gehad over huren en we besloten een auto te huren voor 7 dagen.
We zijn vandaag door Melbourne gelopen om alle gravity art te bekijken wauw was echt gaaf! Er waren er ook een aantal nog bezig met hun kunstwerk.
Om 5 uur zou er een bbq zijn bij het hostel. Toen we daar aan kwamen zagen we nergens een bbq... mm fijn en nu?
Dan maar KFC het was inmiddels al laat.
Shay was langskomen om onze spullen aftegeven
Shinook had 's-avonds een date met een jongen die ze eerder had ontmoet.
Sven wat gaan we doen? Film, casino, thuis?
We besloten naar het casino te gaan. Helaas allebei geen winst.
Om 11 uur zijn we naar huis gegaan en gaan slapen.

16 januari 2017:
Half 9 opgestaan, tas inpakken, en eindelijk de gratis pannenkoeken.
We hebben onze tassen achtergelaten in het hostel en zijn de auto gaan halen, was 30 minuten reizen.
We hebben een zilveren hyundai i20 met tent op het dak.
We zijn naar het hostel gegaan om onze spullen te halen en onze volgende road trip met ze 3tjes kon beginnen.
We hadden er super veel zin in!
Vandaag heb ik voor het eerst gereden en het verbaasde mij hoe makkelijk het eigenlijk is.
Sven en Shinook hebben dik 1,5 uur geslapen dus ik lekker muziek aan en meezingen.
We zagen onderweg nog albino kangeroos en zijn even gestopt om foto's te maken. We zijn gestopt bij Soldier memorial caravan park in Coonalpyn te overnachten.
Ik kan zeggen dat ik op het auto dak heb geslapen.
Helaas vonden de muggen mij erg lekker en hebben ze tijdens de tent uitklappen mijn hele voet onder geprikt.
Heb ik weer... nutteloze ×%&*×*÷ beesten.
We waren allemaal erg moe na 7 uur rijden en zijn gaan slapen.

17 januari 2017:
Half 8 de wekker want we wilde vandaag naar Adelaide en dat was nog 2 uur rijden.
Ik stelde voor om als 1e te rijden zodat de rest rustig kon wakker worden (geen ochtend mensen)
Eenmaal in Adelaide ging ik een berg af het enigste wat ik moest doen was remmen.
Nu werd het spannend want ik reed opeens midden in de stad.
Gelukkig is alles goed gegaan en zijn we bij parkeergarage gekomen.
We zijn naar een informatie center gegaan maar daar kwamen we erachter dat kangaroo island rond de 600 dollar per persoon was voor 2 dagen, wij schrokken alle 3 van de prijs en besloten dit niet te doen.
Maar wat nu? Het is 35 graden dus strand is te warm.
We wilde alle 3 graag kangaroos en koala's knuffelen, dus op naar Cleland wildlife park.
Toen we daar aankwamen stond er vanwege de warmte geen koala knuffelen (40 graden inmiddels).
We hebben wel met de kangaroos geknuffeld en ertussen gelegen.
De Emu's vonden ons ook interessant maar wij hun een beetje eng.
We moesten wel heel hard lachen toen ze in ons voerzakje pikte, Sven gilde alleen af en toe als een meisje (mietje) en dan moest ik weer keihard lachen.
We hadden alle 3 mega dorst en warm dus besloten om weg te gaan maar eerst een ijsje.
Sven en Shinook hadden een binnenpark gevonden met trampolines door heel de zaal en klim muren.
We waren alle 3 na 5 minuten al helemaal buiten adem maar als 3 kleine kinderen hadden wij de grootste lol.
We zijn daarna gaan klimmen, je moest pilaren oplopen en dan bij de hoogste pilaar 4 meter hoog naar beneden springen (yes angst overwonnen!)
We besloten maar weer trampoline te springen, helaas zakte ik tijdens het springen door mijn knieën en het geen waar ik het meest bang voor was gebeurde, het schoot in mijn rug.
We zagen onderweg een Nederlandse winkel dus daar wilde we heen, helaas net gesloten maar de vrouw wilde hem voor ons openen. Hemel voor Sven en Shinook!
We hebben hagelslag, curry, mergpijpjes en marsepein gekocht.
En waren de vrouw ontzettend dankbaar, waarom is iedereen hier zo sociaal en behulpzaam?
We zijn doorgereden naar Glenelg beach want dat zou heel mooi zijn.
Het was 19:00 uur en nog steeds 35 graden, iedereen sprong van de pier af het water in, echt vet om te zien.
We zijn fish and chips gaan eten, helaas was onze milkshake lauw en smaakte hij chemische.
We zijn 1,5 uur gaan rijden naar Frank potts reserve in strathalbyn een gratis plek waar je mag overnachten.
We zijn de tent gaan uitklappen en we merkte dat er een bout (schroef) mistte.
Toch maar proberen erin te slapen het was al donker halverwege de nacht schoten we een stuk naar beneden, Sven wil jij hem maken?
Aangezien ik plat lag met me rug...
We hebben maar 4 haringen ertussen gepropt en het bleef hangen. Verder slapen!!

18 januari 2017:
Half 9 wakker ik vond de bout op de grond en stopte die terug in de tent.
We moeten alleen even een moertje kopen om hem vast te zetten.
Helaas zit ik nu op meer dan 25 muggenbulten en 2 eilanden door steekvliegen #÷% $×@ beesten.
We gaan vandaag langs de kust terug rijden richting Melbourne.
We zijn gestopt in het plaatsje Beachport, we zijn over de 700 meter lange pier gelopen, genoten van het mooie uitzicht en we zijn bij de Pool of siloam gaan kijken deze is 7x zouter dan de zee, je kan hier drijven.
Helaas vandaag maar 20 graden dus niemand wilde zwemmen.
We zijn toen naar Mount Gambier showgrounds gereden, dat was een grasveld met een paarden racebaan erom heen.
Gas hadden ze niet, wij hadden gelukkig een gasbrander helaas werkte deze niet.
Shinook aan iedereen vuur gevraagd en gekregen.
Ik was om 7 uur al in slaap gevallen, helaas een hele slechte nachtrust gehad want ik had het heel erg koud en last van mijn rug. Daardoor elk half uur van de nacht gezien.

19 januari 2017:
Eindelijk ik mocht eruit, na een hel van een nacht besloot ik eruit te gaan rond 08:00 uur.
Ik ben onder de warme douche gesprongen en daar minimaal 20 minuten onder gaan staan.
We waren in het stadje Mount Gambier, we zijn hier naar het informatiecentrum gereden en hebben gevraagd naar de omgeving.
We zijn bij een blue lagoon gaan kijken en een berg opgeklommen met een prachtig uitzicht over de weilanden, de rivieren en de steden.
We zijn ook bij een sinkhole gaan kijken dit is een stuk weggezakt grond.
We wilde alle 3 graag een grot zien maar konden niet kiezen.
We besloten naar de Naracoorte caves te gaan, hier kon je fossielen zien, ze graven er nog steeds fossielen op.
We waren de enigste 3 en hadden dus een privé tour, de caves waren erg indrukwekkend en mooi.
Vanaf de grotten was het ongeveer 2,5 uur rijden naar de Grampiens.
We kwamen op een onverhard pad aan (onze auto kan daar slecht tegen) maar het is me gelukt.
Onderweg ook nog kangeroos tegen gekomen, gelukkig niet tegen de auto.
We zijn bij plantation campground gaan slapen, er waren heel veel mensen hier, we zijn onze tenten gaan opzetten en zagen walibi's in de verte, Sven ging er wel 1 vangen zodat we eten hadden voor morgen.
Na 3 pogingen nog steeds niet gelukt en opeens sprong er een grote kangaroo naast hem, gillen als een klein meisje.
We zijn een rondje gaan lopen over de camping en kangaroos zoeken, ik moest naar de wc maar toen ik de bril omhoog deed kwamen er teveel vliegen uit dat ik niet meer hoefde.
De douche was een emmer water waar je onder moest staan, je kan niet de luxe hebben met gratis campgrounds.
Shinook en ik moesten plassen maar no way dat we op die vieze wc gaan dan maar de bomen water geven best spannend met allemaal mensen om je heen maar de grootste lol.
We zijn gaan kaarten en rond 10 uur gaan slapen.
Ongeveer 23:00 uur dacht ik dat iemand een foto maakte maar het onweerde en stormde heel erg.
Maar natuurlijk hing ik weer met me hoofd uit de tent want ik hou van onweer.
Dit keer had ik niet mijn moeder of broer die mee keek maar Sven.
Hij is dus hetzelfde als mij.
Allebei zeiknat van de regen terug de tent in, ik zei tegen Sven geen enkele tent kan deze storm handelen, kijken hoe lang het duurt voordat die lekt, en nog geen 10 seconden later drup op me hoofd...

Wat een drama nacht... weer niet geslapen.