tiffanytebbens.reismee.nl

mijn 4e week

20 januari 2017:
07:00 de wekker, Sven zei ja dag we hebben niet geslapen ik wil nog niet, dus wekker op 08:00 uur, half 9 gingen we eruit.
We gingen vandaag de Grampians bekijken, wandeling van 2 uur uitgekozen best pittig alleen maar klimmen, maar eenmaal op de top WAUW.
Een prachtig uitzicht over alles.
We zijn terug gereden naar de kust we hebben een klein stukje van de Great Ocean Road wauw het begin is al super.
We zijn naar Port Campbell Recreation Reserve Camping gereden.
Het kantoor zou zijn geopend tussen 19:00 en 21:00, oke eerst dan maar eten, ik had beef wellington gegeten maar helaas was het niet heel lekker.
Om 20:45 terug gegaan naar de camping, kantoor nog steeds dicht op briefje stond geld in envelop doen en in de brievenbus doen.
Oke dachten wij we gaan de gok wagen om gratis te slapen.
We zijn gaan douchen en gaan slapen want we wilde optijd eruit.


21 januari 2017:
07:00 uur de wekker ging, vannacht alle 3 slecht geslapen, waarom is het zo koud 's-nachts? Nacht 4 inmiddels....
We zijn er snel uitgegaan en spullen gaan opruimen, het was ons gelukt gratis overnacht, eigenlijk best erg maar dan moet je je maar aan je openingsuren houden.
Het is vandaag Great Ocean Road day.
Wauw wat is het mooi, door zulke momenten waardeer je zo wat je allemaal mee maakt.
We waren op een gegeven moment bij een Lookout en daar zat een kakatu, Shinook gelijk foto's maken en ik brood pakken.
Hij vond het een beetje eng maar pakte het toch uit onze handen.
We waren allemaal erg moe en hadden honger we zijn gaan lunchen in Apollo bay, leuk klein stadje waar eigenlijk niks te doen is, maar wel leuk is om te zien.
We zijn nog bij de Erskine falls gaan kijken maar die was niet heel bijzonder.
Shinook lag in coma op de achterbank en ik kon ook met moeite me ogen open houden maar bleef wakker voor Sven.
We zijn naar de BP in Avalon gereden hier kon je gratis overnachten toen we daar aankwamen belde Eric mij en vroeg naar mijn road trip en wat ik nu deed.
Ik vroeg of ik morgen mijn camping spullen mocht brengen, Ik alles uitgelegd.
We waren welkom om onze spullen te brengen of om vanavond bij hem te slapen als we dat wilde, maar natuurlijk!
Eerst even gegeten en toen op naar Eric dit was 1 uur rijden.
We zijn onderweg Live gegaan op Facebook en hadden de grootste lol.
Aangekomen bij Eric hij was er zelf nog niet maar vanwege de honden moesten we in de auto blijven.
Logan sprong gelijk om mijn nek toen hij mij zag en eindelijk Justine ontmoet.
De afspraak was in de tuin slapen maar uiteindelijk mochten we binnen slapen.
Shinook bij Logan op de kamer en Sven en ik op de slaapbank.
Oh my god Logan zijn huisdier is een blue tongs lizard zo onwijs gaaf!
Ik was helemaal verrot dus ben om 00:00 uur naar bed gegaan.


22 januari 2017:
07:00 uur Logan stond springend op ons bed..
Wij wilden helemaal niet wakker worden, gelukkig kwam Justine hem weghalen.
08:15 uur we werden wakker maar voor ik het wist hadden we Logan al op ons bed.
Onk onk onk wat een stuiterbal ik dacht dat ik druk was, maar hij wint.
We zijn op de WII Mario kart en WII sport gaan spelen.
Eric vroeg of wij ook ontbijt wilde hebben, ei met spek natuurlijk wilde wij dat wel.
Justine zei dat we mochten wassen dus Sven en ik hebben onze was gedaan en opgehangen in de zon.
We hebben de binnenkant van de auto schoongemaakt.
Ik vond toen de kippen in de tuin en vond de kuikentjes. ik ben de kuikentjes gaan knuffelen zo lief en klein.
Ik dacht dat mijn tuin groot was maar die van Eric is meer dan 3 voetbalvelden.
Sven en ik hebben onze spullen achtergelaten en een rugzakje meegenomen en we zijn met ze 3e naar Melbourne gereden.
We zijn gaan inchecken bij Nomads Melbourne hebben onze spullen gedropt in onze kamer en zijn er weer op uit gegaan.
Er schijnt een milkshake winkel in Melbourne te zijn hier maken ze monster milkshakes, helaas toen we er aankwamen was hij dicht...
Het was inmiddels al half 4, we zijn de auto gaan wassen en hebben deze ingeleverd bij Campervan Village.
We zijn toen met de metro terug naar het hostel gegaan.
Pannenkoeken avond!
Alles gereed kak geen bakboter, ik snel gaan halen bij de supermarkt.
8 van de 10 pannenkoeken waren mislukt pannen in een hostel blijven slecht.
We wilde naar de cinema room, helaas werkt deze alleen op een laptop en die hebben wij niet.
Dus we zijn lekker gaan douchen, we hebben 2 Nederlandse meiden op de kamer en 2 Franse jongens, de meiden waarschuwde ons voor de jongens dat ze veel aan je zitten enz, ik zei dat moeten ze 1x proberen.
Shinook had de jongens ontmoet terwijl ik stond te douchen en inderdaad ze begonnen gelijk te flirten.
Toen ik op bed lag en de jongens binnen kwamen zeiden ze alleen hoi.
Ik denk dat het ook komt hoe jij je open stelt en hoeveel je accepteert.


23 januari 2017:
08:00 de wekker, ik hou van snoozen, Shinook gelukkig ook en Sven die ligt altijd knock out.
Vandaag dagje Melbourne we wilde een bus trip doen maar waren al snel bij Melbourne Australian open air beland.
We zijn hier naar de tennis gaan kijken het was 36 graden en zo warm dat ik in sliep viel tijdens het kijken.
We zijn rond 5 uur naar huis gegaan.
We zijn even op bed gaan liggen en ons gaan opfrissen.
We zijn rond 20:00 richting St Kilda gegaan om pinguïns te kijken, en oh my god wat een schatjes helaas ging het regenen.
We zijn rond Half 10 terug gegaan naar City Melbourne helaas was al het eten al gesloten gelukkig was 1 japanner nog open.
We hebben heerlijk gegeten en geproost op onze laatste avond samen. We zijn nog 1 drankje gaan doen in het hostel en gaan slapen.


24 januari 2017:
08:00 uur de wekker, natuurlijk waren we er rond 09:00 pas uit.
Sven en ik moeten uitchecken vandaag, maar eerst pannenkoeken als ontbijt.
Rond half 11 zijn we richting de stad gegaan om onze bus tour af te maken, we zijn uitgestapt bij de botanic gardens en zijn daar naar the shrine of remamberance geweest, dit is een tempel midden in de stad.
We zijn daarna de stad in gegaan om weer Sven zijn telefoon te maken en een tent te komen.
Helaas was er nergens een tent te koop.
We zijn rond half 4 onze spullen gaan halen in het hostel en naar South Cross station gelopen.
Het was 20 minuten lopen.
Om 4 uur bereikten wij het treinstation, Sven en ik konden het perron niet vinden dus zijn gaan vragen welke kant wij op moesten.
We hebben afscheid genomen van onze lieve Shinook. Oh god wat ga ik mijn partner in crime/soul mate missen zeggen.
We zijn op de trein gestapt het was 40 minuten rijden.
We werden opgehaald door Eric en zijn naar de liquor store gereden omdat Sven bier moest hebben.
We zijn naar Eric zijn huis gereden, Logan stond ons al op te wachten.
We hebben taco's gegeten, zijn tv gaan kijken en gaan slapen.


25 januari 2017:
07:00 uur de wekker dit keer was het Logan die op mij en Sven sprong.
Om kwart over 7 zijn we uit bed gegaan, ik ben gelijk onder de douche gesproken.
Ik ben mijn tas gaan inpakken en om 8 uur op naar de bergen.
We zijn tussendoor nog gaan stoppen om de laatste spullen op te halen.
Om half 2 waren we in de bergen, 4 dagen rust zonder Internet, water enzovoort.
Helaas hadden Sven en ik geen tent kunnen scoren dus wij slapen in de caravan.
Helaas niet het ultieme kampeer gevoel.
Eric was vergeten het brood op te halen, dus hup samen in de auto 1 uur rijden, de afstanden zijn hier groter dan thuis.
Samen boodschappen gegaan en terug naar de hut.
De rest was bij de rivier dus wij zijn samen even boven gebleven, hebben een pan tosti gemaakt, toen Eric en ik naar het meer wilde kwamen de jongens al omhoog.
De rest is gaan eten en daarna hebben we uno gespeeld, we zijn met ze alle nog even naar de rivier gegaan.
We hebben hamburgers gegeten en als toetje marshmallows.
We hebben bier en wijn gedronken bij het kampvuur met muziek op de achtergrond.
De lucht was prachtig vanavond! Ik heb de melkweg gezien, helaas kan je er geen foto van maken want dit was echt mooier dan mooi.
Ik ben rond 10 uur gaan slapen, de 2 kinderen sliepen al, Sven, Mark en Eric zijn blijven zitten.
Toen Sven naar bed kwam draaide ik mij om, alleen ik rolde iets te ver en rolde uit bed zo tussen het bed en het kastje in.
Allebei de grootste lol.


26 januari 2017:
Australia day (wij noemen het in Nederland koningsdag) Sven en ik konden kiezen of met mijn familie mee naar de bergen of feesten in Melbourne.
Onze keuze was snel gemaakt.
09:00 uur werden Sven en ik wakker eindelijk kunnen uitslapen, Logan stond achter in de caravan en zei ontbijt is klaar.
We hebben ei en spek op en koffie.
Het 1 wat Eric zei was viel jij gisteren uit bed?
De mannen zijn aan het dak gaan werken, en ik ben met de 2 kids uno en snap gaan spelen.
We zijn rond 12 uur naar de rivier gegaan, hebben hier tot half 2 gezwommen en in de zon gezeten.
We zijn toen worstjes gaan eten als lunch.
We hebben weer Uno en snap gespeeld, rond een uur of 3 zijn we weer naar de rivier gegaan, we hadden een waterslide gevonden tussen de rotsen in, allemaal als kleine kinderen eraf.
Om 5 uur waren we terug op de berg, we zijn allemaal in de zon gaan zitten, de mannen zijn rond half 7 gaan vissen en ik ben met Logan en Hunter op de berg gebleven.
We hebben hamburgers gegeten, Uno en snap gespeeld.
We hebben het kampvuur aangestoken en marshmallows gemaakt.
De mannen kwamen terug, Sven en Eric hadden allebei een vis gevangen maar terug gegooid.
Ik heb voor Sven een hamburger gemaakt en Eric voor hem, Sven en Mark noodles.
Sven, Logan, Hunter en ik hebben weer Uno gespeeld.
We zijn nog bij het Kampvuur gaan zitten, Logan was op mijn schoot in slaap gevallen en rond half 10 zijn ze in bed gaan liggen.
Ik ben rond 10 uur naar bed gegaan.
Iemand had de deur dichtgedaan, de deur is van glas dus ik liep er vol tegenaan gelukkig alleen met mijn knie, iedereen moest keihard lachen.


27 januari 2017:
08:00 uur Eric stond aan het voeteneind, Tif ga je mee Omeo?
Het gas en brood was op.
Samen 45 minuten heen ik zag in mijn ooghoek een kangaroo aan Eric zijn kant van de auto, de kangaroo stopte. hij ging vol op zijn rem met zijn gezicht op de grond.
Je hoorde nog net geen ieeeeeeee.
Ik moest lachen maar gelukkig stopte de kangaroo anders hadden we een groot probleem gehad.
Boodschappen gedaan en 45 minuten terug.
We hebben ei met spek gegeten.
Sven, Logan, Hunter en ik hebben Uno gespeeld.
Helaas had ik zo'n erge hoofdpijn dat ik paracetamol heb ingenomen en op bed ben gaan liggen.
De mannen zijn verder gegaan aan het dak.
Logan is bij mij komen liggen en gaan spelen op zijn ipad.
Helaas ben ik ziek geworden en kon ik niet mee naar de rivier toen iedereen ging.
Ik heb ongeveer 1,5 tot 2 uur geslapen.
Iedereen kwam terug van het zwemmen, Sven is bij mij komen liggen terwijl Eric worstjes maakte voor lunch.
Hij vertelde dat ze een slang zagen en Eric hem heeft dood geslagen (hoopte ze, Eric viel en slang kwam na de klap in het water) slang is nummer 3 op de lijst van gevaarlijk.
Lunch ready, ik kreeg geen hap door mijn keel maar wilde toch eten, gedaan maar helaas rennen naar de wc, ik ben keihard gaan huilen omdat ik mij zo rot voelde, maar gelukkig had ik Sven die er voor mij was en mij trooste, waarom is hij zo lief?
Na een tijdje knapte ik weer een beetje op, mijn hoofdpijn zakte en ik ben bij de rest gaan zitten om Uno te spelen.
Ik had het ontzettend warm (denk verhoging)
We gingen met ze alle rond half 6 naar rivier, ik voelde mij iets beter dus ging mee.
We hebben allemaal een kleine duik genomen en zijn terug gegaan naar boven.
We zijn weer Uno en Snap gaan spelen.
Eric vroeg aan mij of ik alsjeblieft wilde koken.
Natuurlijk zei ik, ik heb pasta gemaakt iedereen vond het heerlijk en bedankte mij voor het eten.
Sven en ik hebben de afwas gedaan, we zijn bij het vuur gaan zitten met bier en wijn kijkend naar de sterren.
Ik ben rond half 11 naar bed gegaan.
De kinderen sliepen al en de mannen zijn blijven zitten.


28 januari 2017:
Om 09:00 uur werd ik wakker, de rest was al wakker en Sven was er ook al uit geweest hij kwam net terug voor een Goedemorgen knuffel.
Ik heb mij aangekleed en ben naar buiten gegaan, koffie gedronken en voor Sven en mij ontbijt gemaakt.
De rest had al ontbeten.
We zijn de spullen gaan inpakken en gaan schoon maken.
Het was zo ontzettend heet dat we nog zijn gaan zwemmen bij een rivier, er zat weer een slang dezelfde als gisteren maar 3x zo groot. We lieten hem met rust en hij ging er vandoor.
Het was een hele mooie slang maar toch best eng omdat hij heel gevaarlijk en dodelijk is.
We hebben gezwommen en zijn terug gegaan naar de hut.
Rond 13:00 uur zijn we teruggegaan naar Melbourne.
Helaas ben ik altijd wagenziek en ook op dit moment was ik ontzettend ziek door de bochten in de bergen.
Ik ben lekker gaan slapen en ongeveer 1,5 uur later werd ik wakker.
Ongeveer rond 18:00 uur waren we thuis bij Eric thuis, we hebben pizza gegeten, film gekeken, de finale van Tennis gekeken en
's-avonds in de jacuzzi gezeten.
Vanavond was Sven ziek geworden en ik ook weer niet lekker.
We zijn lekker in bed gaan liggen en gaan slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!