tiffanytebbens.reismee.nl

Sorry te lang stil geweest

Sorry ik heb te langs niks van mij laten horen daarom weer een update.

Ik heb na mijn 1e maand reizen gewerkt als au-pair in Moree, in het begin was het allemaal heel zwaar, ik moest heel erg wennen en kon mijn draai niet vinden in het gezin en wilde super graag weg ik heb gehuild en geschreeuwd dat ik weg wilde naar het thuisfront.

Maar na ongeveer 1.5 week had ik mijn draai gevonden ik werd opgenomen in de familie als grote zus en vond het geweldig.

De 2 oudste meiden waren naar school dus ik had alleen nog maar Gilbert en Frances.

Ik had ondertussen ook meer au pair meiden ontmoet. We zijn een aantal keer gaan uiteten en stappen, ook film avondjes en sleep overs hebben we gehad. Want van mijn host familie mocht iedereen altijd komen en eventueel slapen. Natuurlijk vroeg ik altijd eerst om toestemming ook al was het altijd Ja.

Ik had ook een extra baantje erbij, elke dinsdag avond 1 uur oppassen en mee eten met het gezin. Maar toch kreeg ik er altijd best veel voor betaald.

Helaas kwam dan toch het einde in zicht ik moest de keuze maken, mijn 2e jaars visa zodat ik nog 1 jaar kan reizen in Australië wanneer ik dat wil of bij me (werk) familie blijven.

Ik had ondertussen een baan gevonden ik vertel hier zo meer over.

Het vertellen dat ik wegging en mijn afscheid was heel zwaar, ik heb ontzettend veel gehuild bij mijn afscheid en mijn host ouders moesten ook huilen, de kinderen besefte het niet echt.

Ik ben vertrokken naar Sydney want hier zou ik 1 weekend zijn voor een geweldig feest genaamd Supremacy.

Ik had met een groepje een hotel kamer geboekt en zijn hier lekker naar toe gegaan.

Vrijdag avond 3 maart heb ik de halve groep voor Supremacy ontmoet en het was geweldig! We hebben wijn gedronken en pizza gegeten in de Rooftop bar.

De bar waar ik in mijn 1e week mijn neef heb ontmoet en de vonk was overgeslagen tussen mij en Sven. Goeie herinneringen dus.

Zaterdag 4 maart we zijn met een groepje naar een dutchshop gegaan in Sydney hun hadden frikadellen en kroketten op. Ik had stroopwafels, hartjes en heksen drop gekocht.

De avond was aangebroken en het was tijd voor Supremacy we gingen met ongeveer 32 Nederlanders naar dit feest en wat was het geweldig!! Ook zag ik Kaylee na 1.5 maand weer, ik was zenuwachtig om haar weer te zien maar het was super! We hebben geknuffeld veel gekletst en veel gefeest het voelde echt weer vertrouwd om bij elkaar te zijn. En gelukkig ook weer veel whatsapp contact na Supremacy.

Maandag ben ik vertrokken richting Victoria. Ik kreeg een lift van een wildvreemde jongen ik was super zenuwachtig vooraf maar het ging allemaal goed. Hij heet Simon, mijn leeftijd en komt uit Duitsland. Super lieve jongen en hem erg dankbaar voor de lift. Melbourne was te ver om 1x door te rijden dus zijn we achterin de auto gaan slapen.

Ik had voor 1 nacht een hostel geboekt in Melbourne want ik ging de volgende ochtend weer verder.

Ik wist dat Tamara van Supremacy ook in Melbourne was dus had met haar afgesproken. De milkshake bar was helaas gesloten we waren 1 minuut te laat. Dus toen maar naar de smoothie bar we hebben boodschappen gedaan en zijn gaan bbq'en in een park. Je hebt hier overal gewoon bqq's staan. Zo handig moeten ze ook in NL doen. Maar waarschijnlijk word het daar vernield.

Ik ben op tijd naar bed gegaan want om 6 uur ging mijn wekker. Ik had heel slecht geslapen door een snurkend persoon.

Ik moest om 7 uur de trein hebben. Ik kon nergens mijn wikikaart (ov) opladen dus ben maar naar de service balie gegaan.

Ik moest dus een kaart kopen, mijn treinreis kostte 36 dollar best prijzig maar de treinreis naar Terang zou 3.5 uur duren dus valt dan wel mee.

Ik kon van spanning niet slapen in de trein, bij aankomst stond mijn baas mij op te wachten op het station.

Ik werk momenteel op een dairy farm, mijn leven bestaat momenteel uit werken, douchen, eten, slapen.

Mijn huisgenoten zijn 2 Nederlandse meiden echt top meiden en heb het super erg naar mijn zin.

Ik werk 60 uur in 5 dagen. Wat ik allemaal doe? 2x per dag koeien melken 6 uur in totaal, alle dieren eten geven, grote en kleine klusjes, tractor rijden, en ga zo maar door. Er is altijd werk.

Afgelopen week was onze baas op vistrip en waren wij dus alleen dit was erg spannend maar het is allemaal gelukt en het wat zo relaxed zonder hem.

Tijdens de week van mijn verjaardag was ik heel erg down en verdrietig ik wilde graag mijn verjaardag met familie en vrienden vieren. Maar mijn huisgenoten zijn echt toppers ze hadden taart gekocht en het huis versierd?

Ik had heel veel filmpjes en berichten gekregen van het thuisfront en het maakte mijn hele dag goed ik heb een super verjaardag gehad. De koeien waren ook lief op mijn verjaardag alsof ze het wisten.

Tussen mij en Sven is het helaas anders gelopen dan ik dacht. De afstand en het weinig communiceren werkte niet en daarom besloten om vrienden te blijven. We zien elkaar vast nog wel voordat Sven naar huis gaat. En gaat gelukkig verder goed tussen ons als vrienden.

Ik twijfel of ik tot 10 juni of eind juni blijf op de farm om poep te vangen en de dieren te verzorgen. Maar dat beslis ik later nog wel.

Voor nu ga ik afsluiten het verhaal is weer veel te lang. Kort maar krachtig Het gaat goed met mij, ik heb het super erg naar mijn zin. Maar kan niet wachten tot ik weer meer van Australië kan zien.

Bye bye

Love you all

Reacties

Reacties

Petra

Leuk om te lezen en och juni is het ook weer zo!!

René

Wie wilt reizen zal moeten werken, en met zoveel werk heb je ook geen tijd om je te vervelen en gaat de tijd lekker snel! Voor je het weet ben je weer aan het reizen. Succes schat!

Dein

Je bent een topper hoor! Wat je nu allemaal meemaakt,vergeet je je leven niet meer! Dikke knuffel moppie! ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!