tiffanytebbens.reismee.nl

Ik leef nog steeds

Daar ben ik weer!

Momenteel nog steeds aan het werk op de farm maar er is ontzettend veel veranderd.

Aankomende week ben ik alweer 2 maanden op de farm wat gaat de tijd toch hard.

Toen ik begon hadden we maar 20 kalfjes en natuurlijk een aantal andere dieren. Momenteel hebben we rond de 100 kalfjes en er moeten nog ongeveer 80 koeien bevallen. Gaat dus een gezellige drukke boel worden. Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn 1e kalfje op de wereld gebracht, ik zag dat de mama koe moeite had met bevallen en ik besloot haar te helpen. Trekkend aan de kalfjes haar beentjes kwam het er langzaam uit. De mama keek mij aan van dankjewel, het kalfje knipperde met zijn oogjes en zei moo. Ik moest bijna huilen! Ik was ontzettend zenuwachtig om het kalfje eruit te trekken omdat er alsnog van alles fout kan gaan. Maar het is goed gegaan. Het kalfje is wit met bruine vlekjes en ontzettend wollig.

Afgelopen week heb ik de grote tractor leren rijden. En na een goed gesprek met mijn baas besloten om langer te blijven. Hij keek verrast maar wel ontzettend blij toen ik vroeg of ik langer mocht blijven en wij dit besproken hadden. Ik leer steeds meer op de farm en doe ook echt alles al zelfstandig, er word nauwelijks meer tegen mij geschreeuwd of ik heb het niet meer door haha. Momenteel als er wat fout gaat en er word geschreeuwd denk ik alleen maar oké is goed adioos. Foutjes kunnen gemaakt worden maar ik heb toch wel van mijn fouten in mijn 1e week geleerd, nooit meer.

Helaas is Jelisa vertrokken van de farm haar tijd zat erop. Maar we hebben een nieuwe collega Lorena 24 jaar uit Duitsland een super leuke lieve meid. We praten gewoon Engels tegen elkaar maar soms al weten wij de woorden niet spreken we Nederlands of een beetje Duits. Lorena woont 10 minuten van de grens vandaan en kent dus al ons Nederlandse eten. Zo grappig al heb je een conversatie en zij dan zegt omg ik hou zo van kroketten, frikadellen, poffertjes ect.

Ik blijf voorlopig dus nog even op de farm. Ik heb besloten na mijn farm werk de westcoast te gaan doen.

Voor de mensen die Instagram hebben ik heb een reisinstagram! Volg mij voor mijn reisfoto's.


Reacties

Reacties

Mamma

Zo trots op je meid. Wat een leuk verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!