tiffanytebbens.reismee.nl

Convoy time

Na port Augusta zijn wij naar Port lincoln gegaan waar Sarah is gaan duiken met haaien (in een kooi). We hadden een prachtig hostel met een bad en we zijn ook uit gegaan.

Afgelopen weken is er veel gebeurd dus ik zal beginnen bij mijn roadtrip tot Perth.

We hebben de kust van Port lincoln naar Perth gereden en van alles onderweg gezien. We hebben walvissen en dolfijnen gezien, we hebben de mooiste wegen gezien.

We hebben een 57 meter hoge boom beklommen in pemberton (weer een stukje van me angst overwonnen). We hebben de Nullabor road gereden van Port Augusta tot aan Perth. Een lange saaie rechte weg met heel veel bosjes. Maar het blijft een mooi gezicht. De route met alle tussenstops was ongeveer 2800 kilometer.

De meiden en ik hadden besloten na Perth niet samen verder te reizen, dus ik was opzoek naar nieuwe reisgenoten.

Eindelijk in Perth. We kwamen in ons hostel hadden de kamer betaald maar het hostel zag er niet uit, niks was geverfd en het trok mij niet zo + ik kon mijn auto niet kwijt. Wij wilde ons geld terug maar helaas kon dat niet dus we hadden besloten om te blijven. Deze avond zouden wij gaan stappen dus hadden we alcohol ingeslagen en zijn werk deze avond drankspelletjes gaan spelen voor welke het wisten waren we met 15 personen aan het spelen en zijn werk met ze alle uitgegaan. Deze avond heb ik mijn 2 nieuwe reisgenoten ontmoet. Nelly en Zöe 19 jaar vanuit Duitsland.

In Perth ben ik een aantal keer uit gegaan, Ik ben naar het aquarium geweest, ik ben naar Fremantle en Rottnesisland geweest. Uiteindelijk ben ik 1.5 week in het hostel geweest en heb een te gekke tijd gehad.

Onze laatste avond zijn we met ongeveer 18 personen wezen uiteten en daarna zijn we uitgegaan.

Ik had een jongen ontmoet via tinder en heb 2 super leuke dates met hem gehad maar helaas vanwege mijn reisplannen konden we niet verder daten momenteel praten we niet meer maar dat geeft niet.

Dinsdag 15 augustus zijn wij vertrokken rond 4 uur uit Perth wij konden geen afscheid nemen van onze vrienden. We zijn naar Lisa haar huis gereden onze laatste reisgenoot Lisa is 25 jaar oud en komt uit Duitsland. Natuurlijk waren wij te laat weggereden vanuit Perth dus zijn wij op een rust plaats gaan slapen, we waren ontzettend moe dus lagen om 7 uur al in bed.

De volgende dag zijn we naar de zandduinen in Lancelin gegaan, natuurlijk moesten wij even kind zijn dus inplaats van bodyboarden van de duinen af gingen Lisa en ik rollen van de duinen en de grootste lol dat we hadden. Na de zandduinen zijn de naar Pinnacles gegaan. 's-avonds ontmoetten we eindelijk de groep.

8 auto's, 25 peronen vanuit alle landen.(Duitsland, Holland, Zweden, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Israël en Canada).Deze avond vierden we Ralph zijn 30e verjaardag onze 1e avond samen was geslaagd. Wij hadden een taart en kaarsjes gekocht en we hadden gezongen.

De volgende dag zijn we over het strand gaan rijden en onze route gaan maken richting Darwin. We zijn naar Lucky bay gereden en hebben hier 1 nacht geslapen, ik Lisa en 2 duitse jongens Henric en Claudius (nickname Merlin) zijn in de zee gaan zwemmen. Het was maar 21 graden maar wij moesten zwemmen en het was koud maar het was het zeker waard. We hebben de zonsondergang op het strand gekeken natuurlijk met Goon erbij (goedkope wijn). Deze avond hadden wij een lek luchtbed achter de auto vastgebonden en zijn wij over het zand gaan racen dit was zo grappig. Eenmaal toen ik eraf viel rolde ik 8 keer door het zand voordat ik stil lag maar de grootste lol. Deze avond hebben we veel Goon gedronken en de grootste lol gehad.

18 augustus zijn we naar het Kalbarri national park gegaan en hebben een wandeling gedaan van 9 kilometer. Het uitzicht was geweldig en de wandeling was zwaar door het omhoog en omlaag lopen over de bergen maar het was het zeker waard. We zijn hierna naar een rustplaats gereden en hebben hier overnacht ik was ontzettend moe en ben rond half 9 naar bed gegaan.

We hadden 2 nieuwe auto's bij de groep, 2 vrienden van mij, Nelly en Zöe van het hostel en hun hadden 1 auto meegenomen 2 duitse meiden. We hebben onderweg nog een reisgenoot opgehaald Matthew vanuit Canada hij reed mee met iemand anders van de groep. We zijn naar Denham gereden en hebben hier inkopen gedaan omdat we hierna naar de middle of nowhere gingen. We zijn in Francois Peron National park gaan slapen we hadden hier een gave maar zware 4wd route gehad. We moesten door diepzand rijden maar mijn auto had het goed gedaan. We hebben 2 nachten op deze camping geslapen. We hebben gezwommen, rugby gespeeld op het strand. Ik, Henric en Bianca zijn 7 kilometer gaan lopen naar de andere kant van het eiland. Tijdens het zonnen zagen we iets in het water en liepen in het water toen zwom er een dolfijn 1 meter voor onze voeten. Zo dichtbij en zo gaaf! Helaas had ik niet me camera bij me dus ik heb geen bewijs. Op de terug weg reden wij mee met Sebastian zijn auto maar omdat er geen plek meer was in de auto zaten wij 3 op het dak.

's-avonds hadden we een feest want we hadden niks te vieren maar het was tijd voor een feestje. Natuurlijk begonnen de dutchies ik en Milou als eerst met dansen en voor we het wisten stonden alle 25 personen te dansen. Wij hebben geen discotheek nodig nee geef ons een muziek box en wij vermaken ons.

Maandag 21 augustus: Charlotte was jarig, we zijn naar Cape peron gegaan en Skipjack point en The big lagoon bezocht. Helaas op de terug weg was 1 van onze reisgenoten haar auto kapot gegaan en moest ze naar de garage het zou ongeveer 4 dagen duren.

We waren door Australiers uitgenodigd om bij hun te slapen ze hadden plek genoeg voor 10 auto's en 25 personen. Omdat het Charlotte haar verjaardag was hadden we alcohol ingeslagen en zijn we naar het huis gegaan.

Dit was zogezegd een crackhuis maar we hebben de gekste raarste maar een goeie avond gehad. We hadden al onze namen op de muren geschreven (foto's op fb) Deze avond waren we ontzettend dronken en toen ik naar bed wilde gaan lagen er 3 reisgenoten al in mijn bed. Maar ik vond het wel best dus was er gezellig bij gaan liggen. Caroline kwam ook even in de tent buurten want ze had geen slaapplek deze avond sliepen we met 5 personen in de tent. De volgende ochtend hadden 4 auto's een boete want het bleek dat het prive grond was en niet van de eigenaren van het crackhouse dus dat was voor hun een tegenvaller. Ik had dit keer geluk.

We zijn hierna naar Shellbeach gereden, helaas reed Nelly tijdens het achteruit rijden en Ralph zijn auto. We hebben de schade geregeld via de verzekering maar helaas moesten wij veel betalen voor de claim maar Nelly wilde dit betalen omdat zij het ongeluk had gemaakt. Dit was netjes van haar, ik vond het moeilijk om aan te nemen maar ze wilde het graag doen omdat het haar ongeluk was.

We zijn hierna naar Peninsula gereden en hebben hier op een cliff geslapen het was een koude nacht met veel wind.

De volgende morgen hebben ik en 3 andere auto's besloten om te vertrekken en wij lieten 5 auto's achter. We zijn naar het meest westerlijke punt van Australië gereden, we zijn naar een blowhole gaan kijken. En zijn daarna naar Carnarvon gereden. We hebben hier grote inkopen gedaan want dit was 1 van de laatste Coles. We zijn daarna op een rust plaats gaan slapen en toen is er 1 auto bij onze groep gekomen. Rick en Siebren vanuit Nederland en Simon van Engeland.

De volgende ochtend zijn we naar Coral bay gereden en hebben hier gesnorkeld en in de zon gelegen want het was opeens 33 graden. Eindelijk de zon en warmte dit noem ik een goeie winter. We zijn hierna naar Ningaloo homestead gereden een geweldige 4wd en een prachtige camping rechtstreeks op het strand! Helaas werd de mooie kampeerplek voor mij en 2 andere eerder beïndigd.

Henric had een paniekaanval gekregen waar hij niet uitkwam en in het ziekenhuis belanden. Hij werd door de ambulance opgehaald. Ik en Claudius konden niet met hem mee in de ambulance en het was helaas al te laat om te rijden dus wij besloten om de volgende ochtend te gaan rijden. Claudius en ik zijn einde van de dag nog gaan snorkelen en hebben 2 schildpadden gezien.

's-avonds zijn we met de groep gaan drinken en hebben we spelletjes gespeeld. Later op de avond werd ik wakker gemaakt door Nelly met de vraag wat ik deed in de auto.

Ik was inslaap gevallen tijdens mijn pyjama zoeken dus ik lag met mijn benen uit de auto zittend op de bodem en liggend over de spullen. De volgende ochtend natuurlijk keihard lachen erom. Maar ik sliep lekker daar ik was natuurlijk wel in me rooftoptent gaan liggen.

De volgende ochtend zijn Claudius en ik naar het ziekenhuis gereden, ik liet mijn auto bij de meiden achter omdat hun 1 nacht langer sliepen op het strand. Eindelijk na 3 uur rijden waren we in Exmouth het was ontzettend heet maar we gingen gelijk naar Henric toe. Hij zag er beter uit maar was nog steeds niet de oude hij was vooral in shock.

Claudius en ik zijn gaan slapen op de camping en 's-avonds even gaan zwemmen in het zwembad om af te koelen.

De volgende ochtend tijdens het ontbijt hadden wij visite van de Emu familie de beesten gingen achter ons brood aan dus wij waren de auto ingerend tot dat ze weg waren. We zijn Henric gaan ophalen hij kreeg medicijnen mee om te kalmeren. We zijn boodschappen gaan doen en naar de volgende camping gereden.

Vandaag was de groep ook weer bij ons. Eindelijk de familie was weer compleet maar 1 dag zonder elkaar maar voelde als 1 week omdat er veel was gebeurd.

We zijn naar Torquoise bay gegaan en zijn hier gaan snorkelen. Ik heb een nieuwe snorkelset gekocht want het werkte niet echt zonder flippers. De kleine blauwe kwallen vonden mij ook erg aantrekkelijk en hadden mij in me zij geprikt. We zijn terug gegaan naar de camping.

Helaas hebben wij deze avond 2 ongelukken gehad met 2 grote kangaroos dit keer de rechtervoor kant bumper is naar binnen wat niet gemaakt kan worden en de 2e kangaroo sprong in mijn deur waardoor ik niet meer mijn deur kon openen. Na heel veel huilen besloten ik en Nelly om naar het restaurant te gaan voor eten. Helaas was het restaurant gesloten maar Jason de restaurant manager was in het restaurant en wilde wel voor ons een maaltijd maken ontzettend lief van hem we hadden gebakken rijst met een ei en als toetje chocolade mousse. Wij hadden Jason uitgenodigd om 's-avonds bij de groep te komen zitten.

Toen ik terug kwam bij de groep hadden de mannen mijn deur gemaakt, ik kon mijn deur weer openen je zag alleen nog een paar deuken dus dat was weer een klein geluksmomentje.

We zijn deze avond vroeg naar bed gedaan want we hadden de volgende dag een lange dag.

Ja eindelijk de dag!! We gingen vandaag zwemmen met bultrugwalvissen.

We werden om 08:15 opgehaald en zijn met de bus naar de boot gebracht we hadden een zeilboot. We kregen een wetsuit, snorkel set en flippers. We zijn een stuk gaan varen en zijn daarna 15 minuten gaan snorkelen het reef was zo ontzettend mooi en ik zag de mooiste vissen.

Vanaf de boot zagen we de walvissen springen in de lucht en ook langs onze boot zwemmen. Zo groot en wij zouden daarmee gaan zwemmen!! We kregen een ontbijt en koffie en gingen zoeken naar de goeie walvissen om mee te zwemmen. (al springen ze teveel zijn ze te druk) dus ze moesten zoeken naar rustige walvissen. Dit werd gedaan door een vliegtuig

De regels waren 30 meter afstand houden en niet aanraken. We waren verdeeld in 3 groepen.

De 1e keer in het water. We moesten zoeken naar een schaduw en daar was de mega schaduw. wij hadden 1 walvis hij besloot om onder mij omhoog te komen waardoor ik een beetje in paniek raakte en wegzwom want dat moest maar hij volgde mij en kwam 2.5 meter voor mij boven water en zwom weg.

De 2e ronde hadden wij 2 walvissen maar deze walvissen vonden ons erg interessant en bleven bij ons voor 10 minuten, voor 10 minuten lang heb ik van links naar rechts moeten zwemmen omdat ze ons volgde en bij ons omhoog kwamen. Ik kreeg toen een paniekaanval en ben bij de tourguide gaan zwemmen. Na 10 minuten zwommen de walvissen weg maar mijn video is geweldig!!! Tijdens het zwemmen naar de boot zwom er een kleine blauwe kwal in mijn flippers en vond het leuk om mijn hele voet te prikken waardoor ik gilde en hem er niet uit kreeg. Uiteindelijk gelukt maar de bijt was alles waard.

We kregen een lunch en zijn ook het einde nog gaan snorkelen. Dit keer zagen we weer een schildpad ik had hem tijdens het duiken naar het reef bijna aangeraakt. Helaas zwom dit keer een kleine blauwe kwal in mijn snorkel en prikte mij in mijn gezicht, lippen en wangen waardoor het leek dat ik botox had. Ik was niet de enige want Claudius was ook in zijn lippen geprikt. We zijn terug gebracht naar de camping. We zijn gaan douchen, koken en gaan basketballen. Tijdens het basketballen schoot Nelly haar knie de verkeerde kant op. Waardoor ze niet meer kon lopen.

Deze avond ben ik vroeg naar bed gegaan want ik zat er doorheen. Alle stress van de week kwam eruit en ik heb flink gehuild en daarna gaan slapen.

De volgende ochtend zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor Nelly na een dokter bezoek en foto's zei het ziekenhuis dat ze naar Perth moest gaan voor een MRI want dit hadden ze niet in Exmouth. De groep besloot om door te reizen en wij zijn 1 nacht langer gebleven in Exmouth. Henric en Claudius belde ons dat ze terug kwamen naar Exmouth om bij ons te blijven.

Claudius ik en Henric zijn deze avond gaan snorkelen. 's-avonds hebben we met ze alle gegeten en zijn we uno gaan spelen.

De volgende ochtend terug naar het ziekenhuis voor Nelly haar papieren voor Perth de receptioniste deed moeilijk en omdat Exmouth geen zorgregelement met Duitsland heeft moest ze voor haar 1e 2 scans al 600 dollar betalen. Nu zei de receptioniste dat ze weer moest betalen al wilde Nelly de papieren. Ik heb toen mijn mond geopend en gezegt dat de dokter zei dat we om 10 uur in het ziekenhuis moesten zijn voor de papieren en dat het nu al 10:15 was. Ze stond op liep naar achter en natuurlijk daar lagen de papieren. De receptioniste wist zich geen houding te geven. Maar Nelly was blij met mij op dat moment want ze wilde haar oplichten.

We zijn toen naar het vliegveld gereden want Nelly vliegt vandaag naar Perth om daar naar het ziekenhuis te gaan. Het afscheid was zwaar en we huilden allemaal maar helaas werd ons avontuur met Nelly hier beïndigd. We zijn daarna 8 uur gaan rijden om weer bij de groep te komen. Vandaag was het ook Zöe haar verjaardag dus hadden Lisa en ik een taart gekocht en s'-avonds bij de groep gezongen.

We zijn naar Karijini gegaan dit National park is zo ontzettend mooi! We hebben gewandeld, geklommen en gezwommen en een geweldige tijd gehad.

Helaas heb ik 2 kleine ongelukjes gehad. Ik kwam met mijn voet klem te zitten tussen 2 stenen waardoor mijn enkel zeer doet en mijn kleine teen gekneusd is. En gisteren ben ik van een rots afgegleden in het ondiepe water met stenen waardoor mijn knie nu blauw is. Ik ben en blijf een pechvogel, kluns en ezel haha. We zijn 3 dagen en 2 nachten in Karijini gebleven.

We zijn nu onderweg naar Broome om daar een paar dagen te verblijven.

Bedankt voor het lezen van mijn meest lange bericht ooit.

Maar zoals je las was er de afgelopen weken veel gebeurd.

Reacties

Reacties

Petra

Veel meegemaakt weer! Leuk om te lezen?

Mams

Heerlijk gelezen over al je avonturen. Knuffels en kussen van mij.?

Inet

Je komt er sterker uit! Tegenslag leer je heel veel van. Jij doet dingen waar ik van gedroomd heb. Geniet van de rest van je mooie avonturen! XX

Hetty

Spannend verhaal weer, nog veel plezier !?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!